Thursday, 28 April 2011

Spageti Bebola Dim Sum.....

sedap dan menyelerakan
( daku dan hubby jer sentiasa berselera, orang lain xpun agaknya...hehehe)
resepi ciptaan sendiri yang ringkas dan mudah
spageti (rebus sekejap)
goreng dim sum ( yang sejuk beku..tp halal tau)
pastu buat sos..(daku nk segera jd guna sos spageti jenama Kimball ajer)
pastu campur ikut suka hati
 campur lada bengala yang warna warni
batang saleri
bawang holand potong dadu
 sosej (potong ikut suka hati)
dim sum pun campur dlm kuah tadi
dh siap......
sedia untuk di makan
pastu daku dan hubby wat decoration masing-masing...
 
design by: dakulah
  
design by: hubby punya
  
selamat mencuba

Friday, 22 April 2011

Dapat Ambil Gambor Ajer Pun Jadilah...(GOBOK)

As Salam kawan2 semua....
N3 Ska kali nie berkaitan skit dengan N3 lepas
(Terima Kasih Mak, Adik  n Mak Cik)
Cerita Pasal Gobok plak....
Ska ngan Mak, Husband n Adik telah menjengah ke sebuah rumah jiran sekampung
yang mana mak ska bagitau banyak PML disitu..
tapi bukan setakat PML ..GOBOK pun ader 5 biji
(4 gmbar je dlm n3 nie satu lagi gobok lupa amik gambar)
Geram sungguh daku melihat gobok2 itu...
Kalau ler dapat satu mesti cun giler dapat letak kt umah ku
tp makcik tu xbagi, dia suruh ska gantikan almari baru untuk dia
baru ska boleh ambik gobok tu..huhuhu itu sebabnya 

Dapat Ambil Gambor Ajer Pun Jadilah.....
Moh kita sama tgk jelah gambor GOBOK di bawah....



GOBOK 1 (gobok lauk klu xsalah)

GOBOK 2
GOBOK 3

GOBOK 4


Thursday, 14 April 2011

Terima Kasih Mak, Adik n Mak Cik

As Salam, hari nie post n3 xde gambor cuma nk kongsi sedikit perasaan gembira yang melanda diri ku...ape lagi kalau bukan Pinggan Mangkuk Lama (ini jadi hobi sekarang sbb xde si kecil lagi...)sebelum balik ke kampung mak ada telefon bagi tau pasal ader pinggan mangkuk yang baru mak dapat dari sorang mak cik nie..itu pun secara kebetulan sebab mak Ska nie bidan n mengurut ader sorang mak cik nie..lepas siap mengurut makcik tu hidangkan kuih guna piring bunga Kangkung...

Oleh kerana minat si anaknya ini, mak cuba risik ngan mak cik tu kot2 ader lagi simpanan pinggan mangkuk tu...hasil risikan itu akhirnya mak cik tu telah menyelongkar bungkusan pinggan mangkuk simpanannya...ini mak yang cerita, masa tu Ska xtau sebab belum pulang ke kampung lagi..dgr dari cerita mak, mak cik tu bagi barang rare, tapi apakah, betul kah n bagaimana rupanya kah??????hati ku menjadi gundah gulana...masa tu xsabor nak balik ke kampung....

Dan hari yang di nanti telah tiba...Ska dan hubby telah pulang ke kampung...dalam perjalanan  pulang tu kami telah singgah di sebuah pekan lama..(lari skit cerita....sory) jenguk2 kot2 ader lagi PML yang terselit2...tp tu bukan tujuan sebenar...tujuan yang sebenar hubby nak beli pelita lama di sebuah kedai nie( dulu penah beli tapi satu jer..tu hubby berhajat nak beli yang lain bentuk plak)..sampai jer sana terus terjah ke kedai apek tu..alamak...tinggal satu jer pelita, pelita yang hubby hajatkan dh xde..cian hubby..xpelah dia ambil juga yang satu tu...pastu kami jenguk2 ke kedai sebelah dapat lagi satu pelita...cukuplah kata hubby ku...

Sambung kembali perjalanan....dan setibanya daku di rumah mak, terus ku terjah  PML yang berada di dalam bungkusan plastik, xsabor nak tengok aper barangnya n rupa bunganya..(mesti you all pikir kurang ajor punya anak pinggan mangkuk diterjah dulu)...ishk xde ler sampai mcm tu..kita salam ,peluk n tanya khabar mak dulu baru terjah PML tu..hehehe...biler buka plastik taraaaa.wah cantiknya...bunga aperkah dan barang aper kah?...nak tau tungguuuuu...N3 kan datang..
Sambung....Terima Kasih
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...