Monday, 18 July 2011

Ayam Goreng Berlada Simple

Rutin daku dan hubby,
memikir aper menu makan malam...
Daku buka peti ais tengok aper yang ader
ada ayam,nk masak aper?
tanya hubby nk masak aper?
masak jelah yang simple...
(simple yang dimaksudkan  hubby adalah ayam goreng dan budu)
hubby memang jenis yang tak kisah
tapi daku kesian plak xkan simple cam tu sangat
sekali sekali oklah...

xpelah buat sambal merah jelah...
ishk..bosan plak..kosong jer
daku belek semula dalam peti ais tengok aper yang ader...
jumpa serai, cili api,
lada benggala n batang saleri (lebihan wat elbow goreng)
boleh lah bahan2 nie campur2kan..janji lain dari yang biasa
goreng dan tumis... campak semua bahan2 yang ader
dan HASILnya...taraaaa...

Simple dan Senang








Wednesday, 6 July 2011

Teko Bunga Kangkung & Mangkuk Kaca

As salam semua.....
mesti semua rindukan n3 dr Ska kn...(heheh perasan, padahal org xheran pun)
sekarang nie daku agak bz skit ngan bisnes kecil-kecilan...
tapi tiap2 hari pasti melawat blog member2..cuma tak de masa nak menaip n3...
n3 kali pasal teko Bk & mangkuk kaca...
barang nie dh lama dapat, cuma baru berkempatan nk kongsi kat sini...

teko bunga kangkung nie memang puas hati, sebab bunganya besar di depan dan belakang ,dapat  plak dengan harga yang sangat2 berbaloi...



yang nie plak mangkuk kaca pilihan hati my hubby..mulanya hajat hubby nk wat tempat habuk rokok...
alih2 jadi tempat letak gula-gula n coklat plak sebab xsampai hati tengok kacanya yang tebal n cun tu...


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...