Thursday, 6 December 2012

Aktiviti di Taman Botani, Putrajaya

anak2 buah belah hubby nie dah macam anak sendiri
bila kami berjalan ke rumah diaorang mesti nak ikut balik rumah kami
kalau ikutkan kat rumah kami tu diaorang bukan buat apa pun setakat tido, makan dan main jer...
oleh sebab tak pergi ke mana daku saja jer bawak diorang jenjalan kat Taman Botani, Putrajaya nie 
maklumlah sekarangkan cuti sekolah, kami pun tak abis jelajah lagi walaupun duk Putrajaya..
alang2 menyeluk pekasam ler kan...

jenjalan naik tram keliling Taman Botani, bayaran kalau tak salah Dewasa RM 4.00 , Kanak2 RM3.00
kalau nak sewa basikal pun bole atau nak jalan kaki saja pun boleh
daku malas tak larat..lagipun bebudak nie seronok naik tram

suka dengan seni bina kat sini..kalau nak masuk kena ambik tiket kat kaunter dulu baru boleh masuk
kami hanya bergambar di luar sahaja


ikan yang ada kat tasik situ..kebetulan bawak roti dan mufffin dari rumah jadi seronok bagi ikan2 kat situ makan..sambil bebudak nie makan sekali..huhuhu lapor agaknya tengok ikan makan


ini turun bukit nampak tak pemandangan bawah tu..



ada macam2 pokok kat sini dan berbagai jenis pokok buluh...gambar2 nie snap dari atas tram ajer


en hubby jadi jurukamera kami..lagi pun mana nak bergambar pemalu sangat orangnya... muka dah penat berjalan...nanati daku sambung pula cerita di Taman Wetlands pulak ok...

3 comments:

  1. As Salam, i am currently conducting a survey about mosque in Malaysia for my master thesis. it would be a big help if u could help me to answer the survey. Thanks in advance.
    https://docs.google.com/spreadsheet/viewform?formkey=dGhMa19JeDlpZ04xajZTVnROYVl2cWc6MQ#gid=0

    ReplyDelete
  2. SALAM.

    amboi seronoknyaaaa jalan2 kat taman putrajaya tu. lama tak nampak sal..saya tgok sal macam dah slim sikit..syabasss! hehehe :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. a'ah dah lama tak jumpa..slim yer..hehehee tak taulah sebab demam kot

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...