Friday, 15 February 2013

PuRi?????

ini kali kedua daku makan puri nie.. 
belajar makan pun dari keluarga en hubby
sedapp cicah dengan kari ...
lecehnya nak gelek tepung tu dan gorengnya

Bahannya:
tepung gandum
air suam dibancuh bersama garam
sedikit Planta
 
gaul sampai jadi seperti gambar di bawah
tak perlu lembik sangatlah 
senang cerita macam buat kulit karipap lah ...

buat bulat2, kecil sikit dari bola ping pong
gelekkan sampai nipis dan buat sebesar tapak tangan.... kemudian goreng dalam minyak yang panas
inilah hasilnya puri yang siap di goreng, warna kuning dan mengelembung
sesuai makan bersama kari...kari sardin yang meletopp tanpa santan
SELAMAT MENJAMU SELERA..makan panas2 tau

12 comments:

  1. Tak pernah makan ponggg , simple gilaaaaaaaaaaa.... nnti ida terai ekk =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang senag tapi tak pernah buat sendiri selalu my SIL yang buat dan Sal tolong makan jer..heheee

      Delete
  2. puri ni kegemaran akak, lagi enak dimakan bersama kentang masala.. tapi masalah betul nak buat sendiri sebab malas lebih.. hehehe

    ReplyDelete
  3. Makanan kegemaran Along anak akak,sedap.

    ReplyDelete
    Replies
    1. a'ah kak sedap..nak makan lagi tapi tunggu orang buat jer kot..hehehe

      Delete
  4. mmg sedap sbb MIL pun suka buat nie masa sarapan
    sedap sgt

    ReplyDelete
    Replies
    1. kami pulak wat makan malam masa kat kg hari tu..berebut tak sempat tunggu masak semua dah ngapp..

      Delete
  5. nampak sedap dan senang...boleh cuba ni....:)

    ReplyDelete
  6. memang sedap kak..cubalah, saya nie kurang rajin sikit..

    ReplyDelete
  7. menariknye....apa rasanye..??goreng garing ke???

    ReplyDelete
    Replies
    1. rasanya tak reti nak cakap..a'ah kena goreng sampai jadi kuning macam gmbr kat atas tu..

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...