Wednesday, 3 October 2012

Roti Sardin Celup Tepung

menu minum petang ataupun sarapan pagi....biasanya kalau buat roti sardin kita akan guna serbuk biskut atau telur tapi kali nie daku guna tepung..sedap sebab ranggup..ini daku minta tunjuk ajar dari kakak iparku..


Bahan tepung celup:
3 sudu tepung gandum
3 sudu tepung beras
sedikit kunyit serbuk
sedikit garam
sedikit air

*campurkan semua bahan di atas tadi..kalau boleh biarlah cair sebab nak bagi roti tu ranggup..
 
Bahan inti :
1 tin sardin
bawang besar ptong dadu
4@5 tangkai cili api
tak lupa juga roti mesti ada...

letak inti lipat dua,celup tepung yang siap dibancuh tadi... lepas tu goreng..
makan panas2 sangatlah sedap tapi hati2 inti dalamnya panas..


10 comments:

  1. wah sedap ni...layan petang2 dgn teh tarik mmg masyukkk..hehe

    ReplyDelete
  2. sedapnya nampak..bak sikit la sal

    ReplyDelete
  3. sedapnyaaaaa! nak..nakkk boleh tak..hehe

    ReplyDelete
  4. nyum2..sedapnyer,
    nk buat pon mudah je..
    leh cuba ni..;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. cubalah..memang senang dan cepat makan...

      Delete
  5. nyum3x...sesuai tuk sarapan/minum petang...pekena dgn teh tarik....fuhhhh...myangkut tul...mavelllessss

    ReplyDelete
  6. Sedapnya, lapar tak tertahan dah perut kita tengok post Kak Salmi pagi-pagi macam ni.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...