Thursday, 1 November 2012

DEERLAND PARK di Lanchang, Pahang

Sebenarnya kami pergi ke sini dah lama awal tahun arie tu, masa nak balik kampung kami singgah  Deerland nie.. tempat nie terletak di Bukit Rengit Lanchang,  lebih kurang 2 jam perjalanan dari  Kuala Lumpur.
ikut jer papan tanda yang ada.. lagi senang cari papan tanda  Pusat Konservasi Gajah Kebangsaan, Kuala Gandah..Deerland nie sebelum pusat tu...jangan risau ikut jer papan tanda jumpalah nanti..

harga tiket untuk dewasa RM 6.00 dan kanak2 RM 3.00,selain rusa ada juga binatang lain yang terdapat di sini.. maklumat lanjut boleh jenguk di laman web ini http://deerland.org/ ,jomm layannn...

gelang nak masuk ...biru dewasa, pink kanak2

dekat dalam tu kita akan diberikan bakul berisi makanan untuk rusa mengikut kupon yang diberi semasa masuk, tengok tu rusa cuba memanjat pagar..

makanan untuk rusa2 nie adalah keledek yang dipotong jejari..muncung mulut menanti makanan di suap

en.hubby cuba memujuk anak saudaranya untuk bagi makan pada rusa...

hehehe..geli sebenarnya tau ..dan boleh jadi terkejut kalau rusa tu terjah atau cuba lompat..

bila makanan dah habis barulah boleh masuk kandang rusa tu, kalau ada makanan maunya di serbu kat kita nanti dan tak taulah apa yang jadi...

comelkan..daku penakut bila rusa tu cuba datang dekat

burung unta pun ada..tapi jangan dekat garang tau nak patuk kepala orang...

cantikkan..antara spesis burung yang ada

ini pun juga...

ular sawa albino..ular nie hanya makan 2 minggu sekali..tu pun seekor ayam, en.hubby ada pegang ular nie tapi gambor tak leh publish...pemalu sangatt...

nie pun seronok gak untuk budak2 nie..bagi makan arnab, daku takut

tengoklah arnab tu berebut nak makan dan memanjat...




anak2 saudara ku ajak lagi ke mari..seronok diaorang leh bagi makan secara dekat...

4 comments:

  1. Ida akan lalu lanchang kalau nak balik kg hubby.. nak ajak singgah lah nanti... hehehhehehe

    ReplyDelete
  2. Waaa bestnyer... byk jugak binatang ade kan..semuanya comel2.. :)

    ReplyDelete
  3. salam ziarah n terus polow...beh kan dearland nie.. kita pun dah pergi bawa MIL n anak2... bagi makan rusa.. beh..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...