Saturday, 30 June 2012

Bekalan Simple



bahan yang mudah lagi simple potong, tumbuk,dan campak..
bekal pagi yang selalu menjadi pojaaaan teman pejabat..

bahan-bahan:
1. Elbows(guna dari jenama San Remo)/makaroni... rebus dulu tau
2. Isi ayam 3 ketul (dada ayam)
3. Lada bengala hijau separuh
4. Sedikit lada hitam ( ikut suka pedas tak)
5. Cili api 3 @ 4 biji (ikut suka pedas tak)
6. Bawang putih 1 ulas
7. Sosej ikut suka hati
8. Sos tiram 2 sudu
9. Sedikit rosemary kering
10. 1 biji telur
10. Sedikit garam
12. Sedikit minyak masak

Caranya:
1. Masukkan isi ayam yang telah di potong kecil2
2. Lepas tu masukkan sosej goreng sekejap agak2 separuh masak
3. Tumis bawang putih, cili api,sos tiram dan garam secukup rasa
4. Kemudian masukkan lada hitam dan rosemary
5. Masukkan elbows tadi bersama lada bengala kacau rata
6. Pecahkan telur dan kacau rata
6. Siap untuk di bawa bekal...hehehe,
*(en,hubby pun bawa bekal ini ke pejabat)

senang simple dan mudah, campak2.... 
janji masak dengan hati yang ikhlas dan penuh kasih sayang..
(en.hubby dah "bising" katanya perut dier dah makin membolat dan berlapis2..
tapi daku suka comel..hehehe)

12 comments:

  1. Dikkkk cak cak.. wahh sungguh rajin nampaknya adik ku ini.. Kak Ani setuju bila memasak dgn ikhlas dan kasih sayang hasil nya pasti yuumiiiehhh ;)

    ReplyDelete
  2. wahhh sedanya..rajin betul dia buat bekpes pg2..siap bawak bekal lg hehe

    ReplyDelete
  3. K.ANI: a'ah, hubby bising gak tapi tak penah menolak..hehehehe
    FI: tq...memang selalu bawak bekal..makan ramai2 seronok lagi satu jimat belanja..

    ReplyDelete
  4. ai pun bawak bekal yang sama tapi semalam. salam kenal..

    ReplyDelete
  5. IntanB: cuba lah..confrim jadi menu harian..hehehe
    Ibu Lala: kat umah saya stok elbows tak pernah putus tiap2 bulan..tu yang jadi macam2 resepi tu..

    ReplyDelete
  6. Salam kenal Salmi.dtg kunjung balas.bekalan simple tp mengenyangkan...
    cantik tag header strawberry kat atas tu

    ReplyDelete
  7. Nak jugak! ni laa yang best yangg nak2 bila ada kawan buatkan dan bekalkan cam ni.. :))

    ReplyDelete
  8. Nazayiena: memang sedap
    Mamasya: tq, memang ramai yang geram biler tengok header tu
    K.Sha: itulah sebab suka masak untuk kawan2 makan biler diaorang suka lagi saya suka memasak

    ReplyDelete
  9. Hi Salmi, makoroni ni simple dan sedap, yum yum
    Gambar header cantik, banyak menarik. ;)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...