Wednesday, 13 June 2012

Memborong di Pantai Remis???Aper ade??

bukan borong aper
tapi kita borong kerang, mentarang dan belacan kat sini
dari Putrajaya daku bawak family hubby ke mari shopping
datang ke mari haruslah membeli kerang dan mentarang
berkilo gak lah daku beli..sebab bukan senang nak ke mari
tak cukup tu kami makan plak kat situ kerang bakar dan ikan bakar
air asam nyer memang menjilat jari..sedap bangatt
bukan setakat membeli kita leh gak bersantai lepak2 ngan family
kalau nak ke sini cari Medan Selera Pantai Remis, Kuala Selangor
(sayangnye pantai dah makin terhakis)

pantai remis
dari anak kerang sampai bapak kerang ader kat sini
siput
tu dia belacan segar
antara gerai2 kecil yang menjual kerang, siput dan macam2 lagi
sayur kampung pun ader kat sini
antara kedai makan yang ado n air asam yang bessttt..
ader awek termunung lah...(anak saudara)
** nanti Sal akan citer plak aper jadi ngan mentarang dan kerang yang dibeli...

5 comments:

  1. Wow! bestnya macam2 ado.. sha suka tempat macam ni..:)) tq berkongsi info yaa

    ReplyDelete
  2. saye tak penah pegi pantai remis. yg jual2 tu kena dtg pagi je ke? saye nie mmg la suka borong2 bhan mentah segar ni. tak penah masak mentarang n mcm tak penah makan. paling pelik pun, penah makan sepahat je. sedap gak la rasa, tp xgemar sgt nak makan lagi :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. reen, jual2 nie waktu petang..dulu tak pandai gak makan mentarang nie tapi biler sekali dah cuba, nak lagi..cuma susah skit nak dapat.jauh nun di sana

      Delete
  3. percaya sungguh pun laluan balik ke kampung.. sampai sekarang x pernah menyingah lagi.... huhuhuhuhuhu.....

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...