Thursday, 21 June 2012

Misi Pertama

minggu lepas jumpa doc..timbang berat mak aiii..lagi sikit jer nak capai ke 3 angka...
berat badan naik sebanyak 10kg selepas kahwin..
doc siap pesan kat en.hubby suruh bawak daku bersenam atau berjogging
pastu kena jaga makan..
doc bagi metformin untuk daku kawal selera makan..
tapi takut nak makan, daku cuba dulu kawal selera makan sendiri
bersenam belum mula lagi, setakat berjalan ajer
sekarang makan berat pagi atau tgh hari..malam amik biskut dan minum susu tepung..
huhuhu kalau ikut kan memanglah tak sedap..tapi usaha mesti diteruskan dan disiplin
kalau kat opis n malam biler lapor daku teguk air kosong ajer
target mesti capai sekurang2nya 75kg
doc jugak bekalkan asid folic untuk daku
(hubby dok cakap kalu dah kurus takde lah pipi tembam lagi yer..hehehe,
bukan aper senang hubby nak cubit)




9 comments:

  1. hehehe...caiyok2 sal...chinta dl dapat gak metfomin tapi sakit kepala yg amat..mungkin x sesuai ngan chinta kot

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu yang tak mau makan tu..cuba control sendiri

      Delete
  2. SKA tembam kan cute..:)) nanti tak de pipi macam mana nak cubit hehhee

    ReplyDelete
  3. utk kesihatan kena la kurangkan. tkt jdk lain pulak nnt.

    ReplyDelete
  4. samalah kita....target saya 55kg..huhuhu...boleh ker?.....:(

    ReplyDelete
  5. TOL tu...kalo lepas kawin mmg berat mcm dipam2...huhu..scary bile baju tak muat....eh lieya tertarik laa ngan ubat tu...mau gugel sat laa pasal ubat tu heheheehhe.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. lieya tu ubat untuk kencing manis..lieya kan dan comel n cute

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...