Wednesday, 8 August 2012

Buffet TerPanjang

berbuka di rumah kakak daku di Klang
macam biasa daku akan di panggil untuk membantu dia memasak
nasib baik menu kali nie ringkas
ringkas tak ringkas jugaklah..
menunya mee kari , nasi lemak, tauhu sumbat , kuih puteri mandi dan dadih
lain2 kuih beli dan orang lain bawak
yang bestnya kami memasak menggunakan dapur kayu dan arang
terasa kesedapannya dan aroma istimewa..





 my hubby bersama abang ipar ku yang membantu mengacau
daku tolong campak2 ajer..tak tahan asap kayu api..pedih mata


 kakak dan kakak ipar ku tengah buat kuih dan potong cili


layan cerita kartun sementara tunggu waktu berbuka..
(hero pemalu bila nak snap gambor terus tutup muka)




korang perasan tak tiga gambar yang atas nie..bermula dari dalam rumah sampai keluar meja buffet untuk macam2 makanan dan minuman..semuanya abang ipar daku yang siapkan..

7 comments:

  1. Salam.. Seronoknya Salmi bila berkumpul ramai2 macam ni.. Tentu meriahkan.. Makanan pun sedap2 belaka..

    ReplyDelete
  2. Bestnya buka ramai ramai....... =)

    ReplyDelete
  3. Makanan banyak air pun macam2 jenis kenyang minum air je..

    ReplyDelete
  4. wahhh.. memang panjang tu.. mahu sendawa sampai petang besoknya.. apa yang penting.. KERJASAMA!!!

    ReplyDelete
  5. wah...bole masuk malaysian book of record ni...hehe. pepun bestkan berbuka ramai2 cenggini...meriah...sesekali dpt bkumpul. Lamanya tak makan puteri mandi...mee kari...feveret tu...tp tak pernah cuba buat sdiri...sedapnyaaaaaaa...nyumnyum

    ReplyDelete
  6. buat campak2 jer kak..sendiri makan sedap ajer..hehehee

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...