Thursday, 9 August 2012

Epok-Epok Inti Beef Keema Masala

biasanya kalau daku buat epok2 daku akan gunakan kentang lenyek bersama mentega yang diletak daun sup dan lada hitam tapi kali nie daku ubah sikit intinya menggunakan Beef Keema Masala produk dari MyChef
senang sangat cuma buat kulit epok2 saja sebab intinya dah siap

1. tepung gandum 4 cawan
2. air suam setengah cawan (agak2lah jangan bagi bancuhan tepung lembik pulak)
3. garam 1 sudu kecil
4. 1 sudu marjerin di panaskan/ minyak masak
5. 1 biji telur
6. daun sup (letak bersama inti)

> bancuh  dan uli bahan di atas hingga menjadi adunan yang mudah dibentuk
> panaskan beef keema tadi
> ambil doh dan nipiskan 
> letak inti beef keema tadi tabur daun sup
> lapiskan dengan doh lagi satu di atas doh yang telah diletak inti tadi
> kemudian buatlah kelim macam sama macam karipap
> buat lubang guna garfu pada epok2 tadi supaya bahagian dalamnya masak
> goreng dengan minyak yang sedikit
> boleh tengok caranya di gambar di bawah nie kalau tak paham







masa snap gambar nie lagi seminit dah nak berbuka, sebab tak masak menu lain terus ngaapp epok2 nie dan kekenyangan..Alhamdulilah
hantar ini sebagai penyertaan MyChef Gourmet Blog Challenge boleh tak??

14 comments:

  1. epok² ni macam karipap jugak ker???

    ReplyDelete
    Replies
    1. a'ah sama jer..tapi epok2 intinya sayur atau kentang..

      Delete
  2. Wah Salmi...cantikkknya kelim keliling tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe.. kelim lintang pukang tu kak..

      Delete
  3. Sedapnya epok2 inti beef keema masala,biasa mkn epok2 inti sayur je.

    ReplyDelete
    Replies
    1. itulah biasanya saya guna kentang kali nie saja tukar sikit..

      Delete
  4. sedapnya... jadi makin lapar.. tidaaakkk! huhuhu

    ReplyDelete
  5. Replies
    1. itu pun jenuh jugak belajor dulu..tq, (dah kembang nie orang puji..;)

      Delete
  6. Timakasih sudi singgah dan folo blog sy.
    Masuk2 sini nampak buah stoberi merah segar tu....alahaiii....

    ReplyDelete
  7. Assalamualaikum :D
    Terima kasih sudi singgah diblog Kak Lin,
    Terima kasih juga sudi follow..Kak Lin dah follow balik...

    Note:-
    Biasanya Kak Lin masak ayam goreng tak pernah pulak jadi hitam, tu yg tak tahu tu...kalau jadi hitam hangus kot...hik3 maaf yer...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...