Friday, 10 August 2012

Satay Cicah Budu...

berbuka dengan family adik ipar aka adik hubby
daku tak masak cuma beli satay jer sebab adik ipar dah pesan tak payah masak 
senang banyak kan dah ler makan kat rumah orang..hehehee


itu dia budu yang menjadi poojaan hati..

satay cicah kuah kacang ler..maner boleh cicah budu

ayam goreng berempah yang cukup rempahnye

sambal tumis telur puyuh

ini baru betul cicahnya dengan ulam kacang botol,
 ngan ikan goreng pun sodaaapp..

bawang putih jeruk..daku tak pernah makan..sedap ker??

ini lah set berbuka kami..makan ala kampung

selain budu my favourite juga adalah tempoyak,  memang sedap kena pulak dengan ulam2 dan nasi panas..perghh..oppsss puasa..

9 comments:

  1. pergghhhh tempoyak letak cili api skit pekena ikan goreng poanas...... wallaaaaaa

    ReplyDelete
  2. tak pernah makan budu betul2..selalu tu mkn yg siap beli dlm nasi kerabu je..

    ReplyDelete
    Replies
    1. anne budu kat umah saya memang ada stok..dulu tak makan jugak tapi entah macam mana sekarang layan..

      Delete
  3. mak aihhh..sedap tu tgok budu tu..cicah dgan petai perkkk!! haha bulan poser oiii..

    ReplyDelete
  4. wahh nak cuba la satay mkn dgn budu...heheh igtkan betul2 mkn satay budu td tu... 1st time dgr org wat bawang putih as jeruk.... camne rasa eh

    ReplyDelete
    Replies
    1. jangan dibuat eka takut sakit perut nanti..bawang jeruk tu Sal pun tak pernah makan

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...