Thursday, 30 August 2012

Yeaahhh..Ceritera raya 2012

maaflah yer sebab lambat sangat keluarkan cerita raya..bukan aper sebab kamera kesayangan ku telah masuk "workshop"..flash tak berfungsi..time2 raya plak dia buat hal..tapi masih ader lagi gambor walaupun kureng sikit comelnyer..

gambar lemang jer yang dapat snap gambar rendang  lupa..sebab kepenatan dan kelaparan
time raya plak sibuk layan orang jadi..xdelah rendangnyer..

balik jer dari ziarah ke kubur orang dah menunggu untuk beraya di rumah
kelam kabut jugaklah menghidangkan juadah

datang pulak lagi satu keluarga serbu ke rumah 

penuh kat ruang yang kecik tu..masing2 nak duduk kat luar berangin katanya,,tu yang penuh

bila tetamu semua pulang kami sekeluarga mengambil kesempatan bersalaman dan bermaaf-maafan

abang daku bersama nak daranya..

adik2 yang menjaga mak di kampung..tahun nie tahun kedua kami beraya tanpa ayah di sisi..
semoga arwah ayah ditempatkan dikalangan orang yang beriman..

antara anak buahku yang cumel2..

comel tak kami...

inilah dinamakan kanak-kanak bila dapat duit raya..

terselitlah pavlova atas permintaan adik dan jiran sebelah rumah
malam raya tu daku siapkan sebiji kek kek gula hangus dan juga kek mentega
licin kauu...makan panas2

juadah yang dihidangkan

selesai sesi maaf-bermaafan rumah diserbu lagi dengan tetamu..seronok tau walaupun penat

comel jer anak2 dara sekarang bergaya

maknyer menjamu selera daku amik ler..
lena dipangkuan ku..maklumlah dapat duk atas "tilam vvoonnooo"
geram ngan pipinye..

kawan2 adik yang bujang pulak serbu rumah 

menu yang diaorang minta tiap2 tahun adelah Soto..dah jadi menu wajib tiap kali raya

lepas jer diorang balik kami terus beraya ke rumah jiran2 pulak buat rombongan satu keluarga,
petang nyer tu pulak daku dan hubby beraya ke rumah mertua..
senang dekat boleh jenguk masing2 pada tiap2 kali hari raya..




11 comments:

  1. Bestnya juadah raya!! Menyesal tak datang.. hikhikhik

    ReplyDelete
    Replies
    1. takpe maybe next time ader rezeki Eida

      Delete
  2. meriahnya raya...ramai tetamu...sodapnya pavlova tu...teringin nak makan, tp tak penah merajinkan diri cuba mbuatnya...nti kene g rumah Salmi la nk tupauuu skalik...hihi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. boleh ajer kak..pavlova tu kejap jer licin ,budak2 lagi lah..

      Delete
  3. seronoknya tgok korang beraya dgan meriahnya..
    sonok kan bersama2 keluarga..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang meriah bila keluarga kita berkumpul ramai2 riuh rendah dibuatnya ngan anak2 buah time makan dan nak mandi tu kan...

      Delete
  4. wowwww beraya sakan nampak..meriahhhh sangat!

    ReplyDelete
  5. Salam Aidilfitri..

    Singgah tambah kenalan...
    Besnyer raya!! Tergambar di setiap gambar...

    ReplyDelete
  6. Melihat gambar pertama ada bakar lemang agak makan hati saya dibuatnya kerana tahun ini mogok bakar lemang kerana harga buluh naik.

    ReplyDelete
  7. Kita tak pernah makan pavlova (T_________T)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...